top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAliza Ashkenazi

בין גוון לצליל



לעצב למוסיקאים, האם זו משימה שונה ממשימת עיצוב אחרת?

לכאורה לא. מוזיקה הוא מוצר צריכה ולכן אפשר לשווק אותו ולמתג אותו ככל מוצר אחר.

גישה זו נפוצה בקרב רבים בתעשיה. המוזיקה ארוזה כאלבום (סי די, ויניל, או דיגיטלי) ועטופה בדימוי נבחר שמטרתו למכור. אך אני מתעקשת לטפל בעטיפת אלבום לא כמוצר צריכה פשוט, הנמדד על פי כמות המכירות ליחידת זמן, אלא כאובייקט תרבות שמטרתו לעורר מחשבה ולהשפיע על התרבות החזותית לאורך זמן רב (על נצחיות הדימוי).

לאורך השנים השתתפתי בהרבה מאוד ישיבות צוות בחברות תקליטים, בבתי הפקה ובמשרדי יחצנות שבהן התקיימו דיונים ארוכים על שיווק האומן והמוסיקה שלו. התבנית החביבה במיוחד בשוק המוסיקה המקומי היא עטיפה המעוטרת בצילום פורטרט של הזמר. על פי אסכולה זו, זמר מתחיל ירצה להציג את דמותו המצולמת לעורכים המוסיקלים ולקהל הרחב, וזמר מפורסם ירצה להשתמש בפניו כמותג מקדם השמעות או מכירות. כך או כך לפי תפיסה זו, רצוי שנדבוק בצילום פורטרט. אך חשבו על האלבומים האהובים עליכם לאורך השנים, האם גם עליהם היה צילום פורטרט? לא בהכרח... (מה נדרש לעטיפת אלבום מוצלחת - קראו פה)

האם עטיפת הפורטרט מתאימה גם לכם?


איך בוחרים קונספט עיצובי ודימוי מדוייק למוזיקה שלכם?

כמו כל תהליך עיצובי טוב זה מתחיל בדיאלוג עם המוזיקאי וממשיך בניתוח הנתונים הנאספים. אני מקשיבה לשירים, קוראת את הטקסטים, מדברת עם הכותב/מלחין על פרשנות הטקסט והמוזיקה, בוחנת איתם את מקבץ השירים שנבחר ובודקת את המוטיב המקשר בניהם. ומתוך תהליך זה נולד דימוי העטיפה ואופי עיצוב החוברת. תאור זה נכון לתהליך שאני עוברת מול כל אמן במטרה לייצר דימוי שהוא פרשנות אסוציאטיבית למוסיקה, למילים ולאופיו של האלבום. דימוי שישלים את החוויה המוזיקלית לחוויה רב חושית. דימוי שישאר בזיכרון כמו המוזיקה, שזור בחוייה שלמה.

פניתם למעצב (איך בוחרים מעצב), תסמכו על עצמכם שעשיתם בחירה נכונה ותרשו לו לעוף איתכם במחוזות הדמיון עד שיתגבש הדימוי הרצוי המשקף היטב את המוסיקה ומייצג אתכם (על יחסי מוזיקאי מעצב - קראו פה).

מהו הדימוי הנכון למוזיקה שלך?

התשובה היא שיקלול מורכב בן מספר גורמים:

  • מחשבות, רעיונות, שאיפות וחלומות של המוזיקאי

  • ניתוח אופי האלבום הספציפי ברמת מוסיקה, מילים, ג'אנר ומסר

  • אפיון קהל היעד של האלבום, החל בקהל המגיע להופעות וכלה בשדרן הרדיו

  • אפיון הסגנון הויזואלי של הג'אנר המוזיקלי, בכדי למצא דימוי שיחרוג ויבלוט מהשורה

  • חיפוש אחר אסתטיקה מעוררת הזדהות רגשית או תשוקה, שמשקפת את הלך הרוח המוסיקלי

  • חיבור אישי בן המוסיקאי לדימוי שייצג אותו ואת המוסיקה

מינון נכון של כל אלו הוא המתכון המנצח לעטיפה בלתי נשכחת.

אז מה בעצם גיליתי לכם פה: שהעטיפה היא המפגש הראשון עם התוכן המוזיקלי שלכם ורושם ראשוני מכריע. שאלבום מוזיקלי הוא גם מוצר לשיווק וגם יצירת אמנות וככזה צריך לזכות בטיפול שלם והעטיפה תפקידה לספק דימוי בלתי נשכח שיאריך את חיי המדף של המוצר ויהפוך אותו למושא תשוקה.

אם אתם מתייחסים לאלבום שייצרתם כיצירת אמנות המבקשת ללבוש דימוי חזותי, פנו אלי. כי דיוק הגוון הויזואלי התואם את הגוון המוזיקלי הוא תהליך חיפוש דיאלוגי מרתק ומהנה שאשמח לעשות איתכם. ואם בורכתם לא רק בכישרון מוזיקלי אלא גם ביכולת אמנותית, אשמח לסייע לכם להפוך את היכולת הזאת לעטיפה מקצועית.

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הצטרפו אלי לסיפורים ולציורים

תודה שהצטרפתם למסע בזמן קורונה

mailing list
bottom of page