חיפוש

איך נראת שמחה



"לאחרונה נדרשתי להתיחס לביטוייה של ה"שמחה" ולתת לה דימוי ויזואלי:) התהליך שאתאר פה הוא תהליך קראטיבי המוביל אל הדימוי הסופי של המותג, ובמקרה זה המתוג מוצלח במיוחד: "שמחה".

בעבודתי עם צוות הטלוויזיה החינוכית על "החצר של פופיק" נדרשתי לביטויי שמחה ויזואלים לתכנית טלוויזיה לגיל הרך. מהי שמחה? השמחה היא צבעונית, פרחונית, ססגונית, דינמית, קופצנית, קישוטית. קלישאתית בדיוק כמו ביטויו הויזואלים של העצב: איטי, קודר, נבול, נוקשה, מעונן, וכדו. אך בתוך כל התפרצות הצבעים, הצורות והתנועה, יש סדר, התפתחות, הבניה אסתטית מדוייקת, כי שמחה היא ממלאת וגדושה אבל בהחלט לא כאוטית.

מתוך הקליפ: פתאום אני שמחה

אז באמת כשמדובר בביטוי שמחה לגיל הרך, הביטוי הוא פשוט, אבל מה היא שמחה כשמדובר בפרוייקט מוסיקלי מגוון של אנסמבל מודליוס. זהו אוסף שירי שמחה עממיים ומודרנים מתרבויות שונות.

פרוייקט מוסיקלי מורכב בשפות שירה שונות ממקורות מגוונים (פיוט סורי, ניגון חסידי עממי, ניגון איטלקי, יידיש, לחן רוסי, קווקזי, ולחנים מודרניים מקוריים של איתן שטיינברג). רקמה שזורה של פרטים שונים.

אחרי שנדרשתי ללוגו בשלוש שפות התחלנו לחפש את דימוי עטיפת האלבום.

אתי בן זקן שלחה לי אוסף של תמונות חתונה שאספה מכל חברי האנסמבל. צילומים עתיקים בשחור לבן או חום, עטופי נוסטלגיה וגעגוע של זוגות מחייכים ביום שמחתם לצלם האנלוגי, מעובדים לקולאז' דיגיטלי צבעוני. נחמד אבל...


סקיצות ראשונות

האם זו שמחה? יש הרבה ארועים בחייו של אדם המקושרים לשמחה, אולי נרחיב את הקולאז'? אולי נהפוך אותו מורכב יותר כמו הקולאז' המוסקלי שאותו הוא עוטף.

נדברנו לרבד את הקולאז', אבל אז, כשהתחלתי לעבוד ושולחן העבודה התמלא בצילומי שמחה ממגוון אירועים, הבנתי שהסקיצה שלי לא זקוקה לדימוים עצמם אלא רק להרכב הקלידוסקופי שנוצר מהריבוי העשיר והצבעוני של הטקסטורות. על הדרך התמודדתי גם עם הנסיון לאחד חזית וגב של האלבום כשעל גב העטיפה מופיעה תמונת האנסמבל. הפתרון האינטואיטיבי שלי היה אלמנט השמיים הכחולים שיקשר חזית וגב.


נוכחות השמים הכחולים עשתה את שלה והשמחה שהתגבשה לה אט אט השילה את כל מופעיה הצבעוניים, הפרחונים, הססגונים, הדינמים, הקופצנים, והקישוטים ונותרה בשלמותה פשוט שמים כחולים שזורים בעננים לבנים. ביטוי טהור של שמחה בכל שפה. (ורק כיוון הפתיחה של האלבום השתנה)


האלבום הזה הוא לא רק חיפוש אחר דימוי השמחה אלה גם דיוק לוגו בשלוש שפות שיגבש את השמחה למותג רב לשוני, רב תרבותי וינגיש אותה לקהל רב גוני. רוצים לקרא עוד על חשיבות הלוגו בעיצוב למוסיקה ולמוסיקאים - כנסו לפה לקרא.

תהליך זיקוק קראטיבי הוא בפני עצמו שמחה גדולה. מזמינה אתכם לחבור לחיפוש השמחה שלכם.

(עוד סיפורים על תהליכי קריאטיב פה ופה)


אז אם יש לכם פרוייקט מאתגר על הפרק, אל תהססו לעניין אותנו בבריף ולקבל התיחסות מלאה והצעת מחיר.

עליזה אשכנזי חיון

054 551 0008

aliza.ah@gmail.com

© 2015 by Aliza Ashkenazi Hayon