top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תAliza Ashkenazi

על היחסים בן המוזיקאי למעצב שלו



aliceline design graphic studio. Aliza Hayon

עבדתם חודשים ארוכים על אלבום, או אולי השקעתם את כל כולכם בסינגל. התיעצתם עם מוזיקאים חברים, נכנסתם ויצאתם מאולפנים, דייקתם כל צליל, אפיינתם את הסאונד, וסוף סוף אתם מרוצים והגיע הרגע לארוז את המוזיקה בלוק המדיוק לכם. מה תעשו? אלו מבינכם שמודעים לעצמם וברור להם שעטיפת DIY לא באה בחשבון יפנו למעצב.

כנהוג בימנו, תבקשו המלצה של החברה בפייסבוק, ואז אתם מוצפים בלינקים של שלל מעצבים. נניח שעברתם על תיקי העבודות ומצאתם את המעצב ששפתו הגרפית מדברת אליכם ופניתם אליו.

איך תמקסמו את המפגש הזה?

זה מפגש לכאורה כמו עם כל בעל מקצוע, שאתם משלמים ורוצים למקסם תמורות. אבל למעשה זה יותר מזה. זה מפגש שחייב להכיל בתוכו יסוד עמוק של חיבור אנושי (קראו עוד על איך לבחור מעצב). המעצב שבחרתם צריך לדייק ליצירה האישית שלכם, צריך לייצר את הנראות שלכם, צריך לעשות את הקסם הזה של אמנות שתדבר את העולם שלכם ולא את שלו.

אז כדאי שתפגשו, תדברו, תצרו דיאלוג. תביאו למפגש הזה את הפנטזיות שלכם, הרעיונות הבשלים או המעורפלים, מחשבות מבולבלות, קצוות של רעיונות, דוגמאות של השראה וכל מה שמעורר אצלכם את עולם הדימויים.

את כל החבילה הזאת שימו על שולחן השיחה ותנו למעצב/ת להוביל אתכם, כי זו הסיבה שפניתם אליו. אם תפעילו מעצב רק כטכנאי, בזבזתם זמנכם וכספכם, לכן חשוב שתבחרו מעצב.

בשלב הזה, כשאני נפגשת איתכם, אני עושה תחקיר קצר: מנתחת איתכם את מקורות ההשראה המוזיקלית שלכם, קוראת לעומק את הטקסטים ובודקת אם יש מכנה משותף לשירים שיוצר חוט מקשר בניהם, גם אם לא הייתם מודעים לו קודם. עוברת אל העולם הויזואלי שהבאתם איתכם ומבררת איתכם את משמעות החיבורים הויזואלים לטקסטים ולמוזיקה. ורק אחרי שהתעמקנו בחיבורים האינטואיטיבים והרציונאלים אפשר לעבור להעלאת רעיונות קריאטיבים לאלבום/שיר שבהמשך יגובשו לסקיצות.

לאלו שבטוחים שהם יודעים מה הם רוצים ולא יכולים לשחרר שליטה - עצתי לכם, תנו לעצמכם חרות להיות מופתעים. אחרי שהסברתם וביקשתם ותיארתם את הדימוי שבראשכם, תפגשו את הסקיצות שיגישו לכם ממקום רענן ופתוח - אולי תעופו גבוה יותר.

לאלו שחוששים, מהססים, לא בטוחים "אולי כזה ואולי אחר" - תנו למעצב להגיש שתי סקיצות וקחו החלטה. הססנות יתר תכשיל אתכם. החשש בדרך כלל נובע מתחושת חוסר ביטחון, שאין לכם את הכלים והידע להחליט מה נכון. אז זהו שבשביל זה לקחתם מעצב. אם בחרתם את המעצב על סמך עבודתו הקודמת, תנו בו אמון כי יש לו את הכלים לדייק את הדבר הנכון עבורכם.

ולאלו שרוצים למקסם רווחים ומבקשים אם אפשר לשלב את סקיצה א' עם סקיצה ב' ולייצר סקיצה שעטנז... דעו לכם שבדרך כלל זה מתכון לאסון. אם ישבתם מול מעצב מוכשר הוא יגיש סקיצות שונות שהן שתי אלטרנטיבות מהותיות ולא גירסה של אותו דבר, לכן נדרשת החלטה אמיצה. כל בחירה היא ויתור על דרך אחרת שיכולתם ללכת בה. אמת!

וזה הזמן לבחור!!

פוסטים אחרונים

הצג הכול

הצטרפו אלי לסיפורים ולציורים

תודה שהצטרפתם למסע בזמן קורונה

mailing list
bottom of page